KonzoleRecenzije

Bayonetta 1+2 Recenzija

Sigurno se sećate trenutka kada se na tržištu pojavi jedna igra, po malo kontroverzna na mnogim poljima i svi misle da neće biti toliko veliki hit. Sleeper hits, kako ih nazivaju, su se češće pojavljivali u prošlosti nego danas. Neke igre nas stvarno oduvaju u apsolutno svakom smislu, dok druge, budu čak i razočarenje kakvo smo očekivali da budu. Pre skoro devet godina, na tržištu se pojavila igra koja je, u mnogome uspela da definiše Hack & Slash žanr akcionih igara, Bayonetta. Sa ”over the top” akcijom i sjajnom, bizarnom pričom, uspela je da osvoji srca čak i skeptičnih gamera koji nisu verovali u uspeh ovog ostvarenja. Najviše zbog, možda škatljivog dizajna i pretenzijazne prezentacije, malo preteranog, za neke čak i neukusnog humora. Sve je to prekrivalo prave kvalitete ove igre. To je bio mač sa dve oštrice, koji je mogao da saseče ovaj naslov u apsolutno bilo kom pravcu, sva sreća pa smo dobili, jednu sjajnu, sada već kultnu Hack & Slash akcionu igru.

Na prvi pogled, ovaj naslov je odbijao mnoge, baš iz razloga koje smo već napomenuli. Čak smo i mi imali veliku dozu skepticizma oko ovog naslova, te nas je konfuzni početak dosta odbijao. Nikada nismo uspeli da uđemo u priču kako valja, jer haos u kome se nađete na početku, jednostavno, nije za svakoga, a za nas je izgledao kao prosto gubljenje vremena. Tek nakon nekoliko godina, smo odlučili da ispravimo ovu kardinalnu grešku i odigrali Bayonetta naslov na Xbox 360 konzoli. Naravno, bili smo apsolutno oduvani kvalitetnom kojim ova igra zrači na svakom koraku.

Ipak, posebna publika je videla odmah o kakvoj genijalnoj igri je reč, te su je već nakon izlaska smatrali kultnim naslovom koji će dugo ostati u sećanju gaming industrije. Nekoliko godina nakon prvog dela, Nintendo je otkupio ekskluzivna prava i lansirao nastavak isključivo na Wii U konzoli. Svi znamo kako je ta ”igračka” prošla na tržištu. Zbog toga, retko ko je imao u prilici da uživa u remek delu kakva je bila dvojka. Sa neočekivanim uspehom Nintendo Switch konzole i desetomilionskom prodajom posle manje od godinu dana, Sega (originalni izdavač) i Nintendo su odlučili da prikažu svoje, sada već kultne igre, nešto širem auditorijumu.

Nego, krenimo ispočetka. Posle poprilično haotičnog i ne tako jasnog starta igre, shvatate da ste u ulozi veštice stare preko pet stotina godina. Njena fragmentovana sećanja vam ne daju puno indicija o vašoj ulozi u ovom svetu i šta treba da radite.

Znate da ste nekada bili deo grupe veštica koje su održavale balans između dobra i zla u starom, neiskvarenom svetu, ali to je otprilike sve na početku. Poprilično je očigledno da je probuđena u fiktivnom evropskom gradu u modernom dobu. Stanje sveta koje joj, po promiskuitetu i naturalne sebičnosti ljudi i više nego odgovara. Manipulacija, ponižavanje i prosti jezik su samo neke odlike ove divne veštice, tako da se savršeno uklopila u trenutno stanje sveta. Ubrzo se baca u potrazi drevnog artifakta ‘The Eyes of the World’ koji će joj pomoći da uspostavi davno izgubljeni balans između dobra i zla.

Bayonetta kao glavni lik u igri je totalno, možemo slobodno reći, anti-heroj. Nekada davno je izabrala da se bori na strani pakla, i zbog toga su njeni glavni neprijatelji podanici raja, to jest, anđeli. Veštica koja u svakoj sceni koju gledate pokušava da iskaže svoju seksipilnost, kako igračima tako i nedužnim likovima koji se nađu na njenom putu, može biti, za neke gamere, poprilično neukusno. Dok za druge, možda razlog zbog čega će odlučiti da se poigraju sa vešticom. Čista brutalnost i žeđ za krvlju svojih neprijatelja su još jedne njene odlike, a u to joj definitivno pomaže i set sposobnosti koji poseduje.

Ova igra je, brutalna i haotična, a čak ni to verovatno ne može da opiše haos u kojem ćete se naći na samom startu igre. Sigurno se sećate Devil May Cry igara, Dante’s Inferno, pa čak i God of War igara. Uzmite sve pomenute igre, pomešajte tu ludačku akciju, ubrzajte tri puta i dodajte ženskog lika sa pištoljima na nogama i u rukama. Milion glamuroznih poteza, nalik brutalnom i krvavom baletu bez kompromisa ka njenim neprijateljima, definišu lepotu ove igre. Nekada izgleda da šta god pritiskate na kontroleru, ćete doći do svog cilja, ali se mehanika igre nikako ne zasniva na toliku jednostavnost. Svaki potez se može vezati sa drugim, povezivanjem udaraca pravite kombinovani lanac koji postaje smrtonosan za svakog protivnika koji se nađe ispred vas. Ne postoji spori i lagani prelazak ove igre. Sve se svodi na snalaženje u datoj sekundi, kombinovanjem udaraca, izbegavanjem svega šta nije dobro za vašu voljenu vešticu i u pokušaju kontrolisanja ogromnog haosa. Svaki pokret izbegavanja neprijateljskog napada u poslednjoj sekundi, će vam u trenutku usporiti vreme kako bi mogli da se bolje pozicionirate i nastavite da pravite masakr nad anđelima. Kako vreme prolazi, kontrole će postati prikladnije vašim prstima, a uz to ćete izučiti svaku tajnu pokreta Bayonette i time će vaše napredovanje postati pravo uživanje.

Napredovanjem kroz igru ćete otključavati nova oružja, poteze i magije koje ćete moći koristiti. Kako metkovima i mačevima prolazite kroz nivoe, tako ćete bogatiti vaš široki dijapazon načina uništavanja vaših neprijatelja. Sistem progresije je odlično odrađen, tako da vam nikada neće biti dosadno ili monotono dok završavate veštičinu priču.

Što se tiče Bayonetta 2, do sada je mala populacija gamera imala priliku da uživa u ovom remek delu. Priča se dešava samo nekoliko meseci nakon radnje u prvom delu, a na Bayonetti je da spase svoju prijateljicu iz Pakla. U ovom delu, Bayonetta će se boriti, kako protiv anđela, tako i protiv demonskih bića. Akcija je priča za sebe. Uzmite sve šta smo pomenuli i sve podignite za nekoliko nivoa, tu skoro pored savršenosti. Odlična, fluidna mehanika keca je poboljšana, kao i kontrola kamere. Bayonetta je u međuvremenu naučila nove kombinacije zadavanja smrtonosnih udaraca, gde će njen ples sa anđelima, izgledati još delikatno brutalnije nego ranije. Platinum Games, razvojni tim koji stoji iza ovih naslova, je uspeo da unapredi svaku stavku prethodne igre. Ovo je jedan od retkih slučajeva u gaming industriji, gde je nastavak dostojan prethodniku, čak i bolji u svakom pogledu, preko animacija, grafike, priče i naravno savršene akcije.

Nintendo Switch verzije ovih igara su se odlično pokazale. Kec nije drastično poboljšan od Xbox 360 verzije, dok je dvojka drastično napredovala u odnosu na verziju sa prošle Nintendo konzole. Na Wii U konzoli, postojali su tehnički problemi u vidu slabog framerate-a i ne tako dobre prezentacije. Ovde je sve ispeglano do maksimuma, s’tim igranje dvojke napokon postaje pravo uživanje. Ubačene su i Touch kontrole za oba naslova, ali nisu preporučljiva za ozbiljno igranje, jer će, zbog količine akcije, vremenom vaš ekran nastradati.

Nintendo Switch kompilacija Bayonetta igara se možda ne može smatrati kao čistokrvni remaster, baš iz razloga što nisu mnoge stvari poboljšane na način na koji smo očekivali. Ukoliko to stavimo po strani, ovo su savršene verzije ovih igara, koje odlično pašu jednoj konzoli ovog tipa. Nebitno da li ste kod kuće ili u putu, perverzna veštica može uvek biti sa vama, animirajući vas u kratkim seansama ili možda onim dužim ukoliko sedite ispred velikog ekrana.

Priča - 10
    Gameplay iliti igrivost - 9
    Faktor zabave - 10