KonzoleRecenzije

Dragon Quest Builders Recenzija

Minecraft u koži Dragon Quest igara

Minecraft fenomen je definitivno osvojio svet pre skoro deset godina. Mnoge igre su pokušale da repliciraju taj jednostavni ali efektivni recept za jednu uspešnu, otvorenu igru, sa totalnom slobodnom nad svetom po pitanju gradnje, istraživanja i raznovrsnosti. U toku ovih desetak godina su se pojavljivale igre sa sličnom premisom, ali ni jedna nije uspela da ponovi uspeh Minecrafta.

Kako godina prolaze, klonovi te neponovljive, a tako jednostavne igre, pokušavaju da nam odvuku pažnju, nateraju nas da izdamo Minecraft uskočivši u neki novi naslov. Do sada, ni jednom razvojnom timu to nije uspelo, ma koliko njhova kreacija naizgled delovala zanimljivo. Nekoliko igara je uspelo da priđe toj jednostavnoj ali zabavnoj recepturi, dok je poslednja Square Enix igra iz Dragon Quest franšize, se opasno približila ovom fenomenu iz 2009.. Iskreno, taj serijal igara koje krase konzole još od sredine devedesetih, nema nikakvih dodirnih tačaka sa Minecraftom, istraživanjem, gradnjom, stvaranjem, ali je uspela da zaokupi srca i igrače kako na Xbox One, PS4, a sada i na Nintendo Switch platformi.

Dragon Quest Builders je totalno drugačije ostvarenje od bilo koje igre iz ovog serijala. Dok su sve ostale poznate po tome što pripadaju RPG žanru, istraživnjem i razvijanjem vašeg glavnog lika sa velikim akcentom na priču i načinu naracije, Builders je nešto totalno drugačije. Prva i najvažnija razlika je to što vi u igri niste heroj, već jedan naizgled običan mladić sa ogromnim talentom za gradnju i nestvarnom maštom za stvaranjem.

Builders nema samo zajednički prefiks u imenu sa više pomenutom franšizom, već se i priča odvija u poznatom svetu nakon što je poslednji heroj Dragon Quest igre se pridružio njegovom večnom neprijatelju, Dragonlordu i to je trenutak kada je na zemlji nastala pustoš. Svi gradovi su uništeni, ljudi proterani, priroda razorena. Pored svega toga, svakom stanovniku Alefgarda, svetu u kome se dešava ovaj serijal, je oduzeta moć gradnje i stvaranja. Vi, kao poslednji graditelj ste zaduženi da vratite život svetu, počevši od jednog bloka blata, preko kocke kamena do kuća i celih gradica.

Igra je podeljena u četiri poglavlja, a svako od njih započinjete tako što zauzmete jedan od razrušenih gradova. Kao što ste već mogli da postavite, imena gradića i njihov izgled su direktno preuzeti iz starijih Dragon Quest naslova. Već na početku se vidi neverovatna sličnost sa Minecraftom. Svet je sačinjen od voksela, poprilično kockastog izgleda, a jednostavnim udaranjem u bilo koji objekat, ga rušite i preuzimate materijal od koga je napravljen. Za razliku od mnogo pomenutog naslova, Builders je nešto drugačiji. U Minecraftu ste morali sami da naučite čemu služi šta u igri, dok je ovde sve poznato nakon preuzimanja svakog novog materijala. Glavni lik u igri će odmah znati šta može da napravi ili uradi sa njim. Time igranje postaje nekako, opuštenije, zanimljivije i možda u nekom scenariju, maštovitije, jer ste više fokusirani na gradnju nego na mozganje i učenje koji materijal je za šta namenjen.

Pored svega toga, u igri ipak postoje neprijatelji, makar u kampanji, koji vam neće dozvoliti da se opustite kada vam je to potrebno. Dok preko dana obnavljate vaš gradić, noću ćete morati da ga branite, kako vi, tako i stanovnici koji žive u njemu. Njihovi napadi nisu nemilosrdni, tako da vam neće biti veliki problem da ih odbijete i nastavite sa gradnjom sledećeg jutra. Jedini mali problem u ovoj mehanici je činjenica da je smena dana i noći poprilično brza, tako da dinamika između gradnje i odbrane može biti malo problematična za neke igrače.

Dragon Quest Builders ima lepu i osmišljenu priču, da ne kažemo linearno napredovanje, ali za razliku od Minecrafta, ovde je ceo svet smisleniji. To se odnosi kako na gradnju kuća i ostalih objekata, tako i na napredovanje u igri. Postoje šabloni kojima možete određivati veličinu i postavku u kući ili nekom objektu, kao i raspored stvari u njima. U Minecraftu je sve to, donekle bio nekontrolisani haos, dok je ovde dosta smislenije. Ukoliko ste početnik, vaš grad može da dobije poprilično lep izgled bez radikalnih prepravki i šminkanja određenih stvari. Jeste da se time oduzima kreativna sloboda, ali se fokus baca na sjajnu priču i istraživanje ovog divnog sveta. Isto tako, igra ne kažnjava toliko greške igrača, tako da smrt ili napad neprijatelja neće ostaviti pustoš iza njih, već ćete moći poprilično lako da obavite popravke na građevinama i u gradu.

Kako vreme prolazi i dok vi obnavljate jedan od četiri gradova, tako će se useljavati novi stanovnici. Oni imaju svoju posebni odnos između sebe. Neki se možda mrze, dok se drugi možda bolje podnose, a na vama je da pružite harmoniju u vašem gradiću. Pošto ste vi jedini kreator u ovoj igri, oni će slušati i vaše naredbe i instrukcije ko šta treba raditi u gradu, ko treba imati određeno zanimanje i u kom pravcu zajednica treba da se razvija. Zbog svega ovoga, igra u trenucia izgleda više kao simulator menadžmenta grada nego neka avantura sa RPG elementima, ali to ne može da bude nikako loše.

Kada je napredovanje u pitanju, postoji jedna poprilično diskutabilna stvar. Sa svakim pređenim poglavljem, vi napredujete na drugo ostrvo, obnavljajući drugi grad. U tom trenutku gubite sav materijal koji ste skupili i sve objekte koje imate kod sebe. Praktično krećete od nule. To ne mora obavezno da bude loša stvar, jer onda od početka možete sagraditi bolji i lepši grad sa stečenim znanjem iz prošlog poglavlja. Pored toga, poglavlja traju poprilično dugo. Za celu igru će vam biti potrebno sigurno više od dvadeset sati da je pređete, bez rešavanja opcionalnih zadataka. Nakon završetka prvog dela, otvoriće vam se mod sa nazivom Terra Incognita, gde možete graditi i stvarati kako vam je volja, bez napada neprijatelja ili drugih distrakcija. Samo imajte na umu jednu stvar, ukoliko započnete Terra Incognita avanturu nakon prvog poglavlja, na raspolaganju ćete imati samo stvari i objekte koji ste otkrili u njemu. Ukoliko želite da imate apsolutno sve šta vam DQ Builders nudi u ovom modu igranja, moraćete da pređete kompletnu igru. Međutim, dobra stvar je u tome da, ukoliko započnete nakon prvog poglavlja i vratite se kampanji gde ćete završiti drugo ili treće, povratkom u ovaj mod odključaće vam se nove mogućnosti i stvari. Kako god da odlučite da igrate ovaj mod, moćićete da uzivate u potpunosti u njemu sve dok nameravate da završite i glavnu kampanju igre.

Iako ima dosta sličnosti sa Minecraftom, moramo da napomenemo da je ovo igra za sebe, u svakom smislu. Dragon Quest Builders je praktično evolucija pomenute igre. Odlična ideja, spakovana u sasvim solidnu priču i predivni svet Dragon Quest igara će vam sigurno pružiti sate i sate zabave. Jednostavnost i divni način istraživanja i gradnje dopustiće vam da se prepustite samoj igri i ostalim zanimljivim i novim elementima u ovom podžanru, koji će vas uvući u nju. Dragon Quest Builders je dostupan na PS4, Xbox One, PS Vita i od prošle nedelje i na Nintendo Switch konzoli, koja nam je poslužila za impresije ovog opisa.

Priča - 8.5
Gameplay iliti igrivost - 8
Grafika i zvuk - 7.5