Recenzije

Kirby: Star Allies Recenzija

Slatkasto uživanje na malom i velikom ekranu

U industriji igara imamo nekoliko franšiza koje nas prate godinama. Tu je, naravno, nezaboravni Mario, Doom, Half Life, poznati matori Elite, a naravno, toj družini pripada i Kirby. Slatkasti platformer koji je, naravno, Nintendo ekskluziva. Kada malo bolje pogledamo, jedno Nintendo drži to tradicije i nekako, čuva svoje naslove izbacivši ih za skoro sve konzole koje izađu iz njihove kuće. Za razliku od Mario i Zelda igara, Kirby je od početka obilovao nekom vrstom slatkoće, te je u startu bio namenjen, možda mlađoj publici. Ne samo zbog dopadljivog izgleda, već i zbog težine koja je ”zračila” ovom igrom. Svaki naslov, nebitno da li je izašao za kućnu ili prenosivu konzolu.

Sa Kirby Star Allies se situacija nije promenila. Kao i prethodni naslovi, za iskusne gejmere, možda je ovo prelaka igra, ali parče softwarea koje će vam sigurno pružiti uživanje i odličnu zabavu. Kako godine prolaze i generacije se smenjuju, nekako je teško odstupiti od već postojeće mehanike u Kirby igrama, te je i u ovoj ostala ista. Ne kažemo da je to loše, ali nekako se razvojni tim više odlučuje da smenjuje dodatne stvari sa vremena na vreme nego da revolucioniraju mehaniku koja već ”pobeđuje”. To je možda i slatka stvar u ovim naslovima. Sa svakim sledećim nekako znate šta da očekujete, a sitne stvari su ono šta vas oduševi u toku prelaska igre. Čak i te, kako smo ih nazvali, ”sitne” stvari, sa vremena na vreme dosta menjaju osnovni gameplay, ili makar daju moguću varijaciju kako sve možete igrati.

U Kirby Star Allies, akcenat je stavljen na ”saveznike” tj na grupu koju naš junak pravi kako bi mu pomogli da pređe svaki nivo. Oni su dizajnirani na taj način da će vaša grupa zahtevati nekoliko različitih tipova saveznika kako bi najlakše savladali nivo. Sigurno se sećate genijalne mehanike Kirby igara gde on može da preuzme svaku moć svog neprijatelja, i raspolaže stvarima kojima su se oni služili. Znate sve one slatkaste neprijatelje koje vam je nekada bilo žao da pojedete i pretvorite ih u zvezdicu ili jednosavno, progutate? Sada koga kod izaberete, može vam se pridružiti u osvajanju ove igre. Tu postoji mala caka, vaša ”armija” saveznika broji do četiri člana računajući Kirbya. To je trenutak kada igra postaje zabavna, jer ako želite da sakupite sve zvezdice i otključate apsolutno sve šta postoji na nivou, morate kombinovati vaše saveznike. U svakom trenutku možete da ”unfriendujete” nekog od vaših saputnika i da izaberete drugog, kako god se vama svidi. Pored toga možete imati i nekoliko saveznika istog tipa, ukoliko vam je možda lakše da tako pobedite nekog Bossa.

Tu dolazimo do glavne mane, ove igre. Kirby naslovi su već sami po sebi laki, ali ukoliko ubacite još neke likove koji su u vašoj grupi, onda postaje još lakša. U nekim trenucima, dovoljno je samo povući se i čekati da vaše društvo sredi sve ostale protivnike, što malo, okej možda malo više, olakšava već prelaku igru. To je ono šta možda, ubija zabavu u nekim trenucima. Sa druge strane, vaše društvo ne mora biti vođeno od strane Switcha, već vam se u Kirbyevoj avanturi može pridružiti još tri prijatelja. Stvar koja ovoj igri daje totalno novu dimenziju. Tada je sve zabava najbitnija, ništa više nije problematično, niti je lakoća problem. Smeh i druženje oblikuju ovu prelaku igru u fantastičnu porodičnu ili društvenu avanturu.

Slide 1 |
Slide 2 |
Slide 3 |

Ako pogledamo tehnikalije, Kirby Star Allies izgleda apsolutno fantastično, kako na velikom ekranu, tako i u handheld modu. Sve je crispy clear i, naravno, ovo je najlepša Kirby igra do sada. Preko grafike, do artystyle-a do svega ostalog, nešto šta će vas oduševiti na svakom koraku, a zbog ”ogromne snage Switch konzole” sada i svaki efekat izgleda nekoliko puta bolje nego na bilo kojem izdanju do sada.

Generalno gledano, Kirby Star Allies je sjajna zabava, kako za porodicu, tako i za društvo. Možda nije igra koja će vam doneti malo izazova, ali je divan osećaj igrati je i prepustiti. Ovo je naslov koji bi vam služio kao terapija između nekih multiplayer okršaja i ozbiljnijih igara, igra uz koju se možete uspavati ili koja vam može ulepšati svako jutro. Svakako, Kirby: Star Allies je naslov, koji, ukoliko ste vlasnik Nintendo Switch konzole, ne smete propustiti.