KonzolePCRecenzijeSony PS

Metal Gear Survive Recenzija

Hteo bih da počnem ovu recenziju obraćajući se toj velikoj taboo temi u gaming svetu, koja zuri u sve nas. Da, pričam o odlasku kreatora Metal Gear franšize iz Konami-a, i šamaru koji mu je lupljen sa Metal Gear Survive.

Metal Gear Solid je jedna od najkonzistentnijih franšiza u gaming svetu. Svaki deo je umetničko dostignuće, i svaki naslov nosi sa sobom unikatan doživljaj. Nakon petog dela, koji je prodat u 6 miliona primeraka, dolazi gorko razočarenje u vidu otkazivanja dugo očekivanog naslova Silent Hills. Naslov koji je pod krilom Hideo Kojima-e, čiji demo je rasplamsao široke mase. Međutim, niko nije očekivao sledeći potez, a to je otpuštanje Kojime i zabrane dolaska na dodelu nagrada za Metal Gear 5.

Konami je samim tim zaslužio packu, ali takođe i nastavkom korišćenja Metal Gear imena za svoje sebične razloge – čitaj profit – , i to je ono šta ova igra upravo predstavlja. Samim tim ova igra ostavlja gorak utisak na mene, budući da izuzetno cenim Hideov rad. Ali želim da znate, da ću pokušati maksimalno da se potrudim, i ostavim to sa strane, i da dam objektivan utisak o samoj igri.

Objektivni start

Iiiiiiiiiii igra je skroz ok, znam da će me neki Metal Gear fanovi popljuvati, ali igra nije totalna katastrofa. Izgleda utegnuto, koristi Fox Engine, ima zanimljivih i smešnih momenata, samo je malo beživotna i naporna, dobro dobro, malo više naporna ali o tome u nastavku teksta.

Kao što samo ime govori, ovo je igra bazirana na preživljavanju, koja prati priču. Vi ste jedan od plaćenika koji je navodno poginuo u toku evakuacije Big Boss-a tokom napada XOF-a na glavnu bazu. Baza je bila uništena, i u toku potapanja, iznad se otvorila crvotočina koje je počela da usisava sve. Na vašu sreću i nesreću nije vas progutala, i vaše telo je pronađeno od strane UN snaga.
Zašto kazem na sreću ili nesreću? Pa, UN naučnik pod ironičnim kodnim imenom “Goodluck” koji izuzetno liči na glumca Laurence Fishburne-a (trenutno gledam seriju Hannibal pa mi je faca još sveže prepoznatljiva), ima drugačije planove za vas. Ubrzo nakon svega toga vas šalje upravo u taj pakleni paralelni univerzum, preplavljen zombificiranim kreaturama.

Gruba ljubav

Čim sletite u taj pakao, Metal Gear Survive će se maksimalno potruditi da shvatite da sušto preživljavanje dolazi uz konstantnu muku i borbu. Ne postoji džaba izreka, rodi me majko srećnog i baci me u trnje. Ovde toga nema, sreća ne postoji, a trnje je gore od najotrovnijeg kaktusa. To trnje ćete najviše iskusiti u vidu bara za glad, žeđ i kiseonik, čiji svaki protekli procenat vas približava smrti. A verujte, vrlo, VRLO brzo curi.
Hrana kojom dopunjavate hunger bar je izuzetno retka, a sama potraga za njom troši vašu energiju i povećava glad i žeđ. Međutim ni to nije dovoljno, već trebate i otrčati do baze, a pritom vaš lik ostaje bez daha SVAKIH PAR SEKUNDI. Voda iako lako dostupna, je u najčešćem slučaju prljava, i mora se prokuvati u kampu i time dezinfikovati. Što me dovodi do toga, da sam zaboravio da napomenem, da, i hrana mora da se termički obradi.

Ali sve to je osmišljeno sa razlogom da vas konstantno drži na ivici, i da vam pruži taj osećaj satisfakcije kada uspete da dođete do tih namirnica, koje vrlo olako uzimate zdravo za gotovo u pravom životu. Lično, osećam da se ta mehanika klacka na granici balansa. Kapiram da upravljanje tim resursima daje čar survival igrama, ali ovde prosto prerasta u osećaj posla sa punim radnim vremenom. Vrlo često se uhvatim da moram da popijem prljavu vodu, i zapatim stomačni virus, i verujte, nije zabavno…

Sticanje rutine

Prvih par sati igre su poprilično dosadni, naporni i granično iritantni. Tutorial je prolongiran do te mere da sam razmišljao da prekinem. Jednolični questovi koji vas šalju na identične destinacije sa ciljem da vas nauče kako kako da ubirate meso, biljke, vodu, i termički ih obradite. Takođe vam izgrađuje rutinu da kupite sve što nađete, i koristite te resurse da pravite i unapređujete opremu.
Ali, nakon toga, sve polako dolazi na svoje mesto. Ulazite u tu rutinu da po povratku iz misija ili istraživanja, prokuvate vodu, spremate hranu, polako ali sigurno unapređujete i bazu. Ubrzo počinjete da pravite i farmu, filter za vodu što vam u mnogome olakšava život.

Dobijate i misije da spašavate NPC likove, koje možete da uposlite da rade određene stvari u bazi, uvodeći time i nekako elemente Sims-a. Dobro šalim se naravno, ali definitivno dobar potez koji me tera da se vraćam igri, i interakciji u bazi, što bi Amerikanci rekli, “the more the merrier”.

Divljina

Van baze susrećete se sa neprijateljskim NPC-ijevima, tj. onim zombificiranim kreaturama koje sam već spomenuo. I ovo mi se čini kao savršen deo recenzije gde bih mogao da pričam o mehanici… koja me nije oduševila. Stelt je jednostavan i podseca na Metal Gear Solid 5, što u prevodu znači da je koristan i zabavan za upotrebu. Na žalost, korištena je i slična mehanika za blisku borbu, koja ne funkcionije baš najsjajnije sa novim pokretima i ciljanjem, što čini gameplay malo tromim. Korišćenje mačete, čekica, bejzbolke je bolno za gledati jer nedostaje onaj osećaj kao da ste zapravo udarili nešto, da ne pomenem koliko su mega spori. Luk i strela su ok, pa čak i koplje kojim možete da bockate zombije kroz ogradu (baš daje onaj šmek kao da ste u nekom apokaliptičnom filmu, veliki plus za to).

Postoji više vrsta NPC-a, Wanderer, Bomber, Armoured, Tracker, Mortar, Crawler i Watcher. Neću vam otkrivati njihove mehanike, ali je sasvim dobro urađen diverzitet pomenutih, i svaki NPC predstavlja drugačiju opasnost.
Budući da vam za unapređivanje baze i opreme trebaju materijali, vrlo često izlazite u potrebu za istim. A najbolji i najređi loot je baš u najopasnijem predelu, koji nazivaju “prašina”. To je predeo mape koji ima vrlo slabu preglednost zbog nano peščanih oluja, gde morate da pazite i na kiseonik. Takođe, vrlo je lako izgubiti se u tim predelima zahvaljujući beskorisnoj mapi. Sa pozitivne strane, daje vam onaj lep osećaj kada se opremate i mentalno spremate za pohod u teža i strašnija područja. Sve to čini taj poduhvat uzbudljivim i zadovoljavajućim.

Multiplayer

Pa, sasvim je opravdano reći da igra nije toliko multiplayer orijentisana kao što smo svi mislili da će biti. Svodi se na Co-op mod, koji je baziran na odbrani baze. Nemojte me shvatiti pogrešno, iako nije realizovan multi kako sam zamišljao, sasvim je zanimljiv. Ima nečega u tome da okupite društvo, gradite ograde i bockate zombije. Zabavnije je nego što zvuči… hejteri. Lepo je to što možete i određen loot odatle preneti u single player kampanju.

Mikrotransakcije, zaista?

Najveći facepalm u Metal Gear Survive je ubacivanje opcije plaćanja za save iliti character slot. Ajde razumem, mikrotransakcije su danas standard za dodatnu zaradu, ali za save slot, bezobrazluk. Pogotovu što save slot  košta 1000 coin-a, a vi imate opciju da kupite 1150 coin-a za 10e, što vam ostavlja bednih 150 coin-a. Za tu količinu eventualno možete uzeti emote najnižeg ranga, koji je beskoristan ako igrate single player samo. Moram napomenuti da dobijate po 30 coin-a svakog dana kada se ulogujete u igru, tako da za 34 dana možete otključati save slot (sreća sreća radost).

Objektivni završetak

Primetićete da sam za svaku iritirajuću ili lošu stvar, imao nešto dobro i zabavno da kažem. Slagao bih kad bih rekao da nisam imao zanimljivih i zabavnih momenata. Prerano sam u početku posegnuo za pištolj. Metal Gear Survive je prosto survival igra sa repetativnom mehanikom, i treba je gledati kao takvu a ne kao naslednika Metal Gear Solid franšize. I ako smem reći, jedna je od najtežih survival igara, prosto glad i žeđ ne praštaju zanemarivanje.

Igru na test ustupila kompanija ComputerLand
Mali hint, popuste možete naći na njihovom Instagramu.

Priča - 5