KonzolePCRecenzijeSony PS

NieR:Automata GOTY – Recenzija

Ko god da nije živeo u pustinji, pećini ili ispod kojekakvog kamena, zna da je NieR:Automata jedno od najboljih game ostvarenja 2017. godine, a ujedno i jedno od najboljih ostvarenja akcionog žanra generalno. Ne postoji osoba kojoj se bar nešto nije svidelo, bilo da je to soundtrack koji šuri, post-apokaliptični svet originalnog Nier-a, ili pak karakteri koji su toliko stekli popularnost da su probili zid drugih igara, te se nalaze u njima (SoulCalibur, Gravity Rush).

No, nismo tu da pričamo danas o originalnoj igri, već o skoro puštenoj Game of The YoRHa ediciji igre. Ako ste pomislili da je to još jedan od onih poteza gde strpaju sve dlc i ostale sadržaje u jedan paket, U PRAVU STE. Ali to nije nužno loš potez, jer većinski donosi znatno sniženje cene što u slučaju igre ovog kalibra predstavlja “upadanje kašike u med”.

S tim u vidu, nećemo se previše zadržavati na opisivanju originalne igre, ali ako ste kojim slučajem osoba koja nije upućena u istu, u nastavku sledi ono što će vas naterati da zaigrate.

Nier:Automata

Kod igre ovog tipa, teško je naći početak od koga krenuti opis, te smo iščupali nit iz džempera, počeli da motamo klupko i pustili da vidimo kuda to ide. Ta nit je sama lora igre koja je jedna od najboljih, ako ne i najbolji segment ove igre. Ukratko, u godini 11945. tokom 14og rata mašina, zemlju je napala vanzemaljska sila naoružana sa do tada nepoznatim bio-mašinama. Čovečanstvo usled nedovoljne spremljenosti, beži na mesec gde gradi bazu pokreta otpora sačinjenu od androida. YoRHa su najmoderniji androidi koji se šalju na površinu planete da bi povratili ono što je izgubljeno, i pride otkrili davno zaboravljenu istoriju.

Ako ste tražili igru koja ima otvoren svet, onda Nier:Automata nije za vas. Poprilično je linearna (u tom smislu), no to ne znači da je loša stvar. Naime, mnogo igara veliki otvoren svet zna da uguši. Da, uguši. Daćemo vam primer gde se vi nalazite u sred okeana, ronite a oko vas nema ništa, tu i tamo proleti neka riba. Oki, kapirate. E sad zamislite da ste u velikom bazenu, okruženi florom i faunom o kojoj možete samo da sanjate. UPRAVO TO predstavlja svet Nier-a. Svaka od lokacija u igri je unikatna i živopisna, i svaka lokacija donosi nešto novo igri, sastavni deo bez koje igra ne bi bila to kao celina. Uz to vas prati i soundtrack koji i dan danas puštamo da se vrti u studiju, da toliko je dobar. Svaku moguću emociju koju zahteva deo igre, opisali su kroz muziku i uvećali na kub.

Gameplay je unikatan, gde iz 3D hack and slash akcione tabačine prelazite u retro “cadillacs and dinosaurs” fajtačinu, te u bullet hell igru poput legendarnog DoDonpachi. Svi ti elementi gameplaya menjaju tempo i čine igru iznova svežom.

Priča se odvija u tri kampanje(reute), svaka prestavljajući većinski istu priču iz drugih uglova. Ruta A, gde se upoznajete sa lorom, svetom i igrate sa karakterom za tu rutu. Ruta B, gde igrate istu priču iz ugla drugog karaktera. I ruta C/D koja će vas ostaviti u emocionalnom rasulu! Takođe ruta C/D predstavlja neki nastavak priče iz rute A i B. No, nećemo više o tome jer bi previše otkrili a zaista je nešto što trebate iskusiti.

3C3C1D119440927

Ne, to nije gomila slova i cifri koje smo izmislili na mestu, vec DLC za NieR:Automata. Donosi tri nove zone u vidu arena u kojima testirate svoj skill u raznim izazovima. Nagrade za ispunajvanje istih su kozmetika, kao što ste predpostavili boje za kosu i skinovi. Ne donosi ništa vezano za priči, već je tu za vaše čisto uživanje i testiranje vaših sposobnosti.

Kada smo rekli da ne donosi ništa vezano za priču, nismo bili sasvim iskreni. kada pređete sve izazove, otključavate mini priču gde vas igra baca u kožu robota, približavajući vam taj svet još bliže.

I za sam kraj DLC-a, može se reći i trešnja na vrh šlaga, možete da se pofajtate sa CEO Square Enixa i PlatinumGamesa, zbog čega dobijaju moj fist of approval!

Sve u svemu, DLC će doneti dosta sati zanimljivog sadržaja sa malom ekspanzijom lore.

I to nije sve!

U paketu dolaze i još dodatni bonusi: Cardboard Pod Skin, Wallpaper, Grimoire Weiss Pod, Machine Mask Accessory, Retro Gray Pod skin, Retro Red Pod Skin, Valve Character Accessory. Kozmetika, kozmetika, kozmetika i kozmetika, za onoga ko voli takve stvari, još jedan poen za GOTY, nama iskreno nije bitno tako da nemamo neki veći komentar na iste 🙂

Uvod, razrada i zaključak

Kao i kod svakog pisanog rada u osnovnoj i srednjoj školi, red je da ostavilo i zaključak na ceo utisak o NieR:Automata GOTY. Budući da se ceo GOTY bazira na skupini svega što su objavili za originalnu igru, ali za duplo manje novca, dajemo veliki thumb up! Sama igra je predivna, zaista iskustvo koje se mora proći, a DLC vam nakon svega toga donosi još podobrih desetina sati za čistu zabavu i “mučenje” kroz izazove. Definitivno vredno kupovine, nismo upoznali nekoga ko se požalio na istu.

Priča - 10
Gameplay iliti igrivost - 9
Faktor zabave - 9