KonzoleRecenzije

Switch – Donkey Kong Country: Tropical Freeze (2018)

Za razliku od nekih Nintendo franšiza, Donkey Kong Country se najvše oslanja na težinu i vaš skill, umeće i snalažljivost sa prsticima i privikavanje na skoro savršene kontrole u jednom platformeru. Od prvog dela, DKC je nekako postavio visoke standarde za svaki sledeći naslov u franšizi, a razvojni tim je sa svakim sledećim naslvom uspevao da nadmaši sebe. Pre par godina smo dobili možda i najbolju Donkey Kong igru na Wii U konzoli sa podnaslovom Tropical Freeze, šta više, mnogi misle da je to najbolji platformer ikada, okej možda sa Rayman Legends naslovom. Ipak, Donkey Kong Countr Tropical Freeze je na jednoj ne tako poželjnoj konzoli napravio savršen boom i naterao da neke ljude, koji nisu ni planirali da postanu vlasnici ove obskurne konzole, ipak potroše nekoliko stotina eura, samo zbog ove odlične igre i skoro savršenog platformera.

Nekoliko godina nakon toga, stiže nam ista igra, samo za Nintendo Switch. Problem kod Wii U verzije je to što je malo ljudi igralo, jer je install base bio užasno mali i upravo zbog toga, Nintendo se u ovoj generaciji, sa njihovom Switch konzolom, trudi da svim igračima nadoknadi propušteno i upravo zbog toga i dobijamo ovoliko reizdanja Wii U i možda nekih starijih naslova.  Praktično sve igre koje smo dobili, savršeno izgledaju i igraju se na ovoj hibridnoj konzoli, a tako je i sa Donkey Kong Country: Tropical Freeze.

Donkey Kong Country Tropical Freeze je sedmi po redu nastavak u serijalu, i za njega su opet zaslužni kreativni ljudi iz Retro Studios-a, koji su nastavili sa uspešnim radom nakon povlačenja legendarnog RARE-a. Izvođenje same igre je ostalo isto, ovo je klasičan 2.5D platformer predviđen za jednog ili dva igrača, i smešten je u pet različitih ostrva Donkey Kong sveta.

Taj svet je i ovaj put napadnut i ugrožen, sada od strane nemilosrdnih Snowmadsa – Vikinga iz Severnog mora. Njihov vođa, Frederik je ozbiljno naumio da preuzme kontrolu, napravi svoj okrutni svet, svet koji će umesto peska, tropske flore i faune imati samo nemilosrdne mećave, sneg i led. Zadatak nimalo lak za našeg Donkeya da to sve vrati opet u normalu, jer protivnik je do sada najozbiljniji zalogaj za njega. Ali tu su mu naravno opet dobri stari prijatelji iz prošlih nastavaka da mu taj nimalo lak put bude neuporedivo olakšan.

igre zrače kombinacijom savršenih kontrola, odlično dizajniranih nivoa, solidnom težinom i perfektnim rewarding osećajem sa svakim pređenim nivoom ili bossom. Realno gledano, u ovoj igri, težina nije baš ”solidna” već je igra teža od skoro 90% drugih platformera, ali to dodaje magiju apsolutno celoj igri i doprinosi pravom uživanju u njoj. Ovo je igra koja nagrađuje preciznost, pažnju i opreznost, time su i kontorle maksimalno zategnute, gde vam razvojni tim nije dao šansu da se ikada požalite kako Donkey Kong nije reagovao kada ste vi želeli. Apsolutno je sve odrađeno sa savršenom preciznoću na raznolikim nivoima koji vas totalno uvlače u igru i pružaju uživanje kao ni u jednom platformeru do sada. Ne samo da će vas igra zabaviti, nego će vas i opustiti, odvesti u totalno novi svet i pokazati šta sve inženjeri iz Nintenda i njihovih studija mogu da vam prikažu na takoj majušnoj konzoli kakva je Nintendo Switch. Time i doprinose divni nivoi u igri, koji su, kako smo već rekli, ne samo odlično realizovani, nego nude savršenu raznolikost u njihovom dizajnu i egzekuciji. Svaki sledeći će vam, ne samo izgledati lepše, nego pružiti mogućnosti da na razne načine pokazete šta ste naučili u prethodnim, koliko ste se prilagodili igri i naravno, iznenadiće vas uvek nekim sledećim izazovom za koji ćete na početku misliti da je možda malo pretežak, ali posle nekoliko pokušaja ćete zadovoljni i ponosni završiti i tu tablu, nestrpljivo iščekujući da vidite šta sledi nakon toga.

Pored Donkey Konga, kao pomoćna pratnja ponuđeni su Diddy Kong, Cranky Kong, kao i Dixie Kong koja je sada prvi puta ubačena u neku DK igru još od davne 1996. godine (Donkey Kong Country 3: Dixie Kong’s Double Trouble nastavka za SNES). Ubacivanje Dixie u igru je bio odličan potez, ne samo zbog nostalgije, nego i zbog toga što je Dixie odličan pomoćnik tokom prelaska igre. Njen rep je sada opet u igri i omogućava vam da lebdite malo više nego što ste to činili iz pomoć Diddyevog jetpacka. Cranky, sa druge strane je kopija čangrizavog starca pod imenom Baja Patak (Scrooge McDuck). Kao i Baja, i Cranky ima svoj štap koji omogućava da skačete više i da odskačete od bilo kakve podloge, bila to trava, trnje ili užareni ugalj. Svaki od pomoćnika je potpuno opcion i na vama je da odlučite kako i na koji način ćete da prelazite nivo. Naravno, svaki dodatni član porodice omogućava lakši pronalazak skrivenih stvari i prostorija a ako vam se neki deo učini pretežak, sve je lakše u dvoje.

Upravo zbog te, možda malo ozloglašene težine od nekih igrača, Switch verzija nudi novi mod igranja, takozvani Funky Mode. U njemu vam igra ne pruža mogućnost da preskačete nivoe, već je olakšana i podešena na taj način da možete malo lakše preći svaki nivo. Praktično vam nudi malo više života i neprijatelji malo, pa da kažemo, sporije reaguju i malo su tupaviji na neki način. Bossovi i dalje nisu prelaki, kao na primer u Kirby naslovu, već će vam pružiti sasvim okej izazov, ali ne kao u originalnom modu.

Na kraju, Donkey Kong Tropical Freeze je, za malo savršen platformer koji su propustili mnogi igrači. Sa Switch konzolom Nintendo pruža baš to, da odigrate ovaj propušteni dijamant sami ili sa društvom. Igra koju jednostavno ne smete propustiti ukoliko imate Switch, a ukoliko nemate, ovo je samo jedan od sjajnih razloga zbog čega bi možda trebali da obnovite vašu kolekciju konzola.