PCRecenzije

World of Warcraft – Battle for Azeroth

Dok su mnogi po društvenim mrežama vikali, “winter is coming”, željno iščekivajući poznatu seriju Game of Thrones, neki od nas su uzvikivali “for the Horde!”. Tako je, pred nama je nova ekspanzija WOWa, i nismo mogli srećniji! Šta je to novo doneseno, staro ispravljeno, i šta najavljeno da će doći u narednim patchevima, pokrivamo u daljnjem tekstu.

Kada smo uzvikivali “for the Horde”, nije bilo zato što zvuči premoćno. Khm, dobro aj, realno je moćan battlecry, ali postoje još dva razloga. Autor teksta je okoreli hordaš, a drugi je taj da je ovu ekspanziju baš karakteriše direktna borba između Alijanse i Horde (ors vs humans anyone?).

A kako je do toga došlo, paaaa, znate kako postoji butterfly effect. Nešto slično se i ovde desilo, tako što pre zarobljavanja, Sargeras je uspeo da zarije svoj mač u Azeroth, i time prouzrokuje curenje Azerite-a širom planete. To je magična i izuzetno jaka supstanca, koja ako dopadne u pogrešne ruke, može izazvati veliki haos, protiv čega se i borite kroz celu ekspanziju u vidu world questova. No, ta posledica je dovela do toga da Anduin i Sylvanas potraže mir u svojim sukobima, i da pokušaju da reše novonastali problem, te su se po Anduinovoj preporuci obratili Forsakenima. Đavo tu nije dao mira naravno, te se na sastanku nenajavljeno pojavila Calia Menethil (ako se ne sećate, Arthasova sestra), Sylvanas je popizdela, pobila sve prisutne na veću, a Anduin je uspeo da oživi Caliu koja se naravno vratila u život kao forsaken. Čitavo to dešavanje i gnev, dovelo je do toga da Sylvanas zapali Teldrassil i pokrene takozvani rat trnova.

Dalji storyline neću otkrivati, budući da ga pratite kroz samu ekspanziju i zaista treba odigrati da biste to doživeli kako treba, tako da trk po svoju kopiju!

(kroz hordaške oči)Nakon svega toga, i nekih dešavanja između, vi kao heroj Horde, iskrcavate se na novo ostrvo, Zandalar, gde se susrećete sa Zandalari i Blood trolovima. Čitav Zandalar je podeljen na tri zone, Zuldazar, Vol’dun i Nazmir, i svaka od tri zone ima svoj vibe. Zuldazar je cross vudu magije i parka iz doba jure, gde svi imaju svoju Loa, tj. boga koji je obično u vidu neke praistorijske životinje. Predeli su u Zuldi prelepi, zelenilo i dinosaurusi na sve strane. Zvučne efekte i muziku su savršeno uradili, i stapa se sa okruženjem u odličnoj sinergiji. Druge dve zone nisu baš tako vesele, u vidu, Vol’dun je praktično sahara za gušterima koji channeluju struju, i Nazmir koji je prepun blood trolovima, stvorenjima boga Ghuuna, i močvarama. Ali iako deprimirajuće, predobro su urađene, i odgovaraju vrlo pričama koje se vezuju za njih. Pored Zandalara, tu je i Kul Tiras, ostrvo koje dele i Hordaš i Alijanseri. Takođe je podeljeno na tri dela, Drustvar, Tiragarde sound i Stormsong Valley. Ako gotivite pirate, veštice, svideće vam se.

Lvling se radi kroz questove, i naš savet je da radite preko questova jer se udubljujete u priču, i prolazite kroz svaki kutak mape. Dodatan savet je taj da questovi donose reputaciju, bez kojih ćete teško doći do istih. Ako imate warmode on, očekujte dosta open world pvpa, što igru čini još zanimljivijom. No, sistem je takav da ako vas i veći lvl a samim tim i nagiraniji lik napadne, imate šansu da ga pobedite, jer skalira se sve. I oprema i lvli, iako to ne vidite. Da uprostimo, ako ste manji lvl, manje girani, i na vašem ekranu udarite jačeg protivnika za 10k dmg, vi ste mu zapravo napravili 12k. Taj sistem su uveli da se ne bi biaš ljudi iživljavali na slabijim protivnicima u toku lvlinga.

Tu su i nekoliko novih rasa, do kojih dolazite tako što morate imati maxovane reputacije, i radite quest line ako ste ispunili prvobitni uslov. Allied rase su: Void elves, Lightforged draenei, Dark Iron dwarves, Nightborne, Highmountain tauren, Mag’har orcs. Svaka od njih ima nove pasive i aktive, i svoje priče. Tako da obavezno čekirajte.

Kada dođete na lvl 120 (treba vam oko 2 dana normalne igre), otvaraju vam se heroic i naravno mythic instance, novi raid, kao i island expeditions koji koristite da skupljate azerite power. A azerite power je nešto što vam izuzetno treba, i direktni je naslednik artifact oružja iz Legiona. Samo ovog puta u vidu ogrlice koja se sa tim azerite powerom puni, dobija ilvle, statove. Instance su odrađene vrlo lepo, i imate ih ukupno deset. U toku pisanja teksta Mythic+ još nije pušten, no kao i po običaju sa svakim plusom skače i težina instance. Koliko su se potrudili za instance, sa raidom nismo nešto bili fascinirani. No sve je to subjektivno, možda je nekome od vas drugačija priča.

Pvp je dizbalansiran kao i po običaju u startu svake ekspanzije. Ultra cleave kompozicija razvaljuje, eazy rating. Warlock koliko je bio jak pred kraj legiona, sad je neigriv i tako te sitnice. No to će sigurno u budućim patchevima ispraviti, i lagano balansirati kako igra bude progresovala.

To bi bilo to ukratko o početku ekspanzije, a mi ćemo i dalje pisati kako se budu novi patchevi pojavljivali i donosili nov kontent. A vi do tad, obavezno nabavite igru ako već niste, a ako ste nov igrač, potrebno je samo poslednju ekspazniju da kupite, i možete igrati bez problema. Javite se u igri, i iščekujte nove tekstove, a do tad, pozdrav!